Toimintakertomus 2022

RVK ry:n vuosikokous järjestettiin tammikuussa 2022, hallituksen jäseninä toimivat Kuutti Heikkilä (puheenjohtaja), ja Niklas Dahlberg (talousvastaava), ja hallitukset jäsenet Markus Kumpula, Samuli Tiainen ja Antti Antikainen (juniorivastaava).

Helmikuussa seuralla oli vahva edustus FINICE-jääkiipeilykisoissa. Paikalla kilpaili miesten sarjassa Jaakko Pellikka, Samuli Pekkanen, Markus Kumpula ja Niklas Dahlberg. Naisia edusti Mira Alhonsuo. Mira sijoittui SM-sijoituksissa toiseksi. Tapio Alhonsuo toimi reitintekotiimissä.

Maaliskuussa julkaistiin seuran uudet, tälle vuosituhannelle päivitetyt, nettisivut. Sivujen toteutuksesta vastasi Juha Sillanpää.

Vappuviikonloppuna 30.4.2022 seura järjesti yhdessä Väen kanssa junioreiden boulderoinnin SM-kisat Väellä. Kyseessä olivat ensimmäiset kiipeilyn SM-kisat Rovaniemellä. Kisojen järjestämiseen osallistui kymmeniä vapaaehtoisia seurasta ja sen ulkopuolelta, jotka toimivat mm. järjestely- ja tuomarointitehtävissä. RVK:ta kisoissa edusti Simeoni Maljamäki, joka sijoittui 5.

Kesäkuussa seura järjesti perinteisen kesäkähäytyksen köysikiipeilyn muodossa lähikallio Songassa (Karhunulkki). Seura järjesti paikalle yläköysiä ja tarjoiltavaa. Touko-kesäkuussa seura järjesti myös kolme köysikiipeilykurssia (alkeiskurssi, liidikurssi ja pelastautumiskurssi), sekä yhteistyössä OKS:n kanssa kalliokiipeilyn perus- ja jatkokurssit, kaikilla kursseilla pääkouluttajana toimi RCI Samuli Pekkanen.

Ulkokiipeilytoiminta oli aktiivista, mainittavia ensinousuja Korouomassa olivat mm. Tapio Alhonsuon Solaris M10 sekä Samuli Pekkasen avaamia uusia trädi ja pulttimixtareittejä. Uusia bouldereita (Kotivaara, Pikku Rane) kehitettiin mm. Mikko Voutilaisen ja Joonas Satan toimesta.

Joulukuussa järjestettiin pikkujoulut yhteistyössä Väen kanssa. RVK vastasi iltaohjelmasta, missä kisailtiin erilaisten kiipeilyaiheisten tehtävien parissa. Seura järjesti myös pitkin vuotta erilaisia iltatapahtumia, mm. leffailtoja ja Riku Lavian diaesityksen Rovaniemeläisen kiipeilyn (esi)historiasta.

Kevätkaudella Väellä oli 2 ryhmää (15 nuorta) ja Syyskaudella oli tiistaisin yksi ryhmä, joissa oli yhteensä 10 junnua. Junnuryhmien vetovastuu oli Siirillä ja Lotalla kevätkauden osalta ja syksyn osalta Rosalla ja Sonjalla. Junioriohjaajille maksettiin myös työkorvausta vedetyistä tunneista. Junnuharjoituskertoja vedettiin yhteensä 17 kpl kevään aikana ja 14 kpl syksyn aikana.

Juniorit tekivät myös kevättalvella reissun Ouluun sekä kolme ryhmän jäsentä osallistui syksyllä oulussa järjestettyyn kiipeilykilpailuun. (Tuloksina 1., 2. ja 7. sija) Pinja Antikainen edusti RVK boulder- sekä köysi-SM-kisoissa. Köysikisoissa sijoitus oli 4. ja boulder kisoissa 4. Seuran hallitus korvasi vuosikokouksen päätöksen mukaisesti hakemuksien perusteella kansallisen tason kiipeilykilpailujen korvauksia Pinja Antikaisen osalta maksimisummalla eli 500 eurolla.

Koko kauden ajan seura teki tiivistä yhteistyötä kaupallisen kiipeilyhallin Väen kanssa.